|
|
Jeśli projekt się tobie podoba wesprzyj go udostępniając tę stronę na swoim facebooku:
Śmieci do kosza – stop rozlepianiu ulotek na mieście!
Rodzaj zadania: Ponadosiedlowe L0121
Krótki opis:
Wyznaczenie przez miasto co najmniej 3 osób odpowiedzialnych za oczyszczanie miasta z ulotek na słupach, rynnach i innych miejscach wraz z usunięciem śladów po nich pozostawionych. Osoby te będą zajmowały się tylko rozlepianymi ulotkami. Kampania reklamowa uświadamiająca Łodzian o tym jak bardzo szkodliwy jest proceder rozlepiania ulotek na mieście, piętnująca firmy tak się ogłaszające
Więcej na bolodz.vgh.pl
Koszty szacunkowe:
1. Opracowanie i druk plakatów 20,000 zł
2. Zaopatrzenie pracowników w potrzebny obiór i narzędzia (szpachelki, detergenty, farby itp.) 30,000 zł
ŁĄCZNIE: 50,000 zł
OPIS SZCZEGÓŁOWY:
Miasto jest zaśmiecone ulotkami, słupy i rynny wyglądają tragicznie a podmiotów reklamujących się w ten sposób ciągle przybywa. Skoro rząd nic nie robi by wprowadzić stosowne prawo to miasto powinno starać się walczyć z tego rodzaju zaśmiecaniem na wszelkie dostępne sposoby.
Ulotki po jakimś czasie znikają ale pozostałości po nich już nie. Należy zintensyfikować oczyszczanie miasta z ulotek by firmom nie opłacało się reklamować w ten sposób oraz oczyścić słupy i rynny z pozostałości po ich działalności.
Należy też wyedukować ludzi by nie wspierali firm które zaśmiecają im miasto.
Wyznaczenie przez miasto co najmniej 3 osób odpowiedzialnych za oczyszczanie miasta z ulotek na słupach, rynnach i innych miejscach wraz z usunięciem śladów po nich pozostawionych.
Zakup potrzebnych przyrządów i detergentów i farb potrzebnych powyższych celów.
Wszelkie pozostałości po ulotkach powinny być ściągnięte a miejsca w których wisiały odświeżone nową farba jeśli to potrzebne.
Kampania reklamowa uświadamiająca Łodzian tym jak bardzo szkodliwy jest proceder rozlepiania ulotek na mieście, piętnująca firmy tak się ogłaszające, zniechęcająca do zakupów w tych firmach i zachęcająca do oczyszczania miasta (zrywania ulotek) oraz zgłaszania rozwieszających ulotki.
Da się to zrobić na 3-4 różnych plakatach.
O miejscach rozwieszenia plakatów niech zdecydują urzędnicy. Oni wiedzą lepiej z kim mogą się dogadać by plakaty zamieścić bezpłatnie.
Treść kampanii oczywiście trzeba zlecić firmie reklamowej w drodze przetargu.
Przykładowe plakaty mogą przedstawiać:
2a. Zdjęcie słupa upaćkanego pozostałościami po ulotkach i podpis „nie pozwól degradować swojego miasta. Zgłaszaj rozlepiających ulotki” i numer straży miejskiej oraz numer alarmowy do urzędnika który zleci usunięcie ulotek.
2b. Drugi plakat przedstawiający osobę rozwieszającą ulotki i podpis „Pomóż oczyścić miasto z wandali.” „Zgłaszaj rozlepianie straży miejskiej”
2c. Zdjęcie z miejscem które jest obklejone ulotkami a pod spodem napis „Naprawdę chcesz by tak właśnie wyglądało twoje miasto?” lub „Powiedz NIE zanieczyszczaniu miasta. Zdzieraj ulotki”, lub też: „Na pewno chcesz korzystać z usług firm zaśmiecających twoje miasto?”
Wystarczy że ściągniesz choć jedna ulotkę dziennie aby twoje miasto wyzbyło się tego procederu
(to są tylko przykłady plakatów!)
Kampania (wraz z MPK) na rzecz czystego nieoblepionego ulotkami miasta może brzmieć: „Toruj drogę czystej Łodzi”. Plakaty tej kampanii powinny wisieć na tabliczkach wewnątrz tramwajów oraz na przystankach MPK.
<
Kontakt przez Facebook:
Strona: „stop.zasmiecaniu.lodzi”
https://www.facebook.com/stop.zasmiecaniu.lodzi/
Zapraszam do nowej, specjalnie założonej grupy. „Czyste miasta”
https://www.facebook.com/groups/378111605873927
Uzasadnienie:
Miasto jest całe oblepione ulotkami i pozostałościami po nich. Czas wreszcie się z tym uporać.
Apel do władz Łodzi:
Wystarczy że 1% mieszkańców Łodzi ściągnie 1 ulotkę dziennie by firmom nie opłacało się reklamować w ten sposób. Zachęćmy więc ludzi do ich zrywania i wyrzucania tych śmieci do kosza czyli tam gdzie ich miejsce.
EDIT:
Karta analizy merytorycznej wniosku:
http://uml.lodz.pl/get.php?id=24035
Zmiany we wniosku:
Koszty:
1. Opracowanie i druk plakatów 20,000 zł
2. Zaopatrzenie pracowników w potrzebny obiór i narzędzia (szpachelki, detergenty, farby itp.) 30,000 zł
3. 40.000 słupów oświetleniowych i energetycznych (dane ZDIT), szacunkowe 10% do oczyszczenia 4000 x 5zł (jednokrotne oczyszczenie słupa)
ŁĄCZNIE: 70,000 zł
|
|
|
|
|
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
|
|
|
|
|
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Brak ocen.
|
|
|
|
|
|
Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem? Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.
Zapomniane hasło? Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
|
|
|
|
|
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.
|
|
|
|
|
|