Budzet Obywatelski Lodz
 
  Murale w Łodzi BO 2018 (5 edycja) BO 2017 (4 edycja) BO 2016 (3 edycja) BO 2015 (2 edycja) GDZIE I JAK ODDAĆ GŁOSMarca 28 2024 13:30:42 
 
Wspomóż projekty:



Nawigacja
(Łodzianie) Nabici w Kostkę
Aleja Schillera
nowy Stary Rynek
Remont Parku Staromiejskiego
Plac Wolności
Remont Ogrodu Botanicznego:
Rozwój Łodzi
Bujda/Ściema Bezczelność/Arogancja
(Nie)gospodarność
Dlaczego Polska nienawidzi Łodzi?
Murale w Łodzi
Betonowe puste place?
Mała retencja i zieleń
Place zabaw
Dlaczego drogi w Polsce tak szybko się niszczą

BO 2020 (7 edycja)

BO 2018 (5 edycja)

BO 2017 (4 edycja)

BO 2016 (3 edycja)

BO 2015 (2 edycja)

GDZIE I JAK ODDAĆ GŁOS
Place zabaw w kształcie statku
Statystyki BO
Orliki w Łodzi
Nowa Włókiennicza
Łódź brzydka,brudna,smutna
To tak można??!
Śmieci do kosza

Jeśli projekt się tobie podoba wesprzyj go udostępniając tę stronę na swoim facebooku:







Śmieci do kosza – stop rozlepianiu ulotek na mieście!


Rodzaj zadania: Ponadosiedlowe L0121

Krótki opis:
Wyznaczenie przez miasto co najmniej 3 osób odpowiedzialnych za oczyszczanie miasta z ulotek na słupach, rynnach i innych miejscach wraz z usunięciem śladów po nich pozostawionych. Osoby te będą zajmowały się tylko rozlepianymi ulotkami. Kampania reklamowa uświadamiająca Łodzian o tym jak bardzo szkodliwy jest proceder rozlepiania ulotek na mieście, piętnująca firmy tak się ogłaszające Więcej na bolodz.vgh.pl

Koszty szacunkowe:
1. Opracowanie i druk plakatów 20,000 zł
2. Zaopatrzenie pracowników w potrzebny obiór i narzędzia (szpachelki, detergenty, farby itp.) 30,000 zł
ŁĄCZNIE: 50,000 zł


OPIS SZCZEGÓŁOWY:
Miasto jest zaśmiecone ulotkami, słupy i rynny wyglądają tragicznie a podmiotów reklamujących się w ten sposób ciągle przybywa. Skoro rząd nic nie robi by wprowadzić stosowne prawo to miasto powinno starać się walczyć z tego rodzaju zaśmiecaniem na wszelkie dostępne sposoby. Ulotki po jakimś czasie znikają ale pozostałości po nich już nie. Należy zintensyfikować oczyszczanie miasta z ulotek by firmom nie opłacało się reklamować w ten sposób oraz oczyścić słupy i rynny z pozostałości po ich działalności. Należy też wyedukować ludzi by nie wspierali firm które zaśmiecają im miasto.

Wyznaczenie przez miasto co najmniej 3 osób odpowiedzialnych za oczyszczanie miasta z ulotek na słupach, rynnach i innych miejscach wraz z usunięciem śladów po nich pozostawionych. Zakup potrzebnych przyrządów i detergentów i farb potrzebnych powyższych celów. Wszelkie pozostałości po ulotkach powinny być ściągnięte a miejsca w których wisiały odświeżone nową farba jeśli to potrzebne.

Kampania reklamowa uświadamiająca Łodzian tym jak bardzo szkodliwy jest proceder rozlepiania ulotek na mieście, piętnująca firmy tak się ogłaszające, zniechęcająca do zakupów w tych firmach i zachęcająca do oczyszczania miasta (zrywania ulotek) oraz zgłaszania rozwieszających ulotki.
Da się to zrobić na 3-4 różnych plakatach. O miejscach rozwieszenia plakatów niech zdecydują urzędnicy. Oni wiedzą lepiej z kim mogą się dogadać by plakaty zamieścić bezpłatnie.

Treść kampanii oczywiście trzeba zlecić firmie reklamowej w drodze przetargu. Przykładowe plakaty mogą przedstawiać:
2a. Zdjęcie słupa upaćkanego pozostałościami po ulotkach i podpis „nie pozwól degradować swojego miasta. Zgłaszaj rozlepiających ulotki” i numer straży miejskiej oraz numer alarmowy do urzędnika który zleci usunięcie ulotek.
2b. Drugi plakat przedstawiający osobę rozwieszającą ulotki i podpis „Pomóż oczyścić miasto z wandali.” „Zgłaszaj rozlepianie straży miejskiej”
2c. Zdjęcie z miejscem które jest obklejone ulotkami a pod spodem napis „Naprawdę chcesz by tak właśnie wyglądało twoje miasto?” lub „Powiedz NIE zanieczyszczaniu miasta. Zdzieraj ulotki”, lub też: „Na pewno chcesz korzystać z usług firm zaśmiecających twoje miasto?” Wystarczy że ściągniesz choć jedna ulotkę dziennie aby twoje miasto wyzbyło się tego procederu (to są tylko przykłady plakatów!)

Kampania (wraz z MPK) na rzecz czystego nieoblepionego ulotkami miasta może brzmieć: „Toruj drogę czystej Łodzi”. Plakaty tej kampanii powinny wisieć na tabliczkach wewnątrz tramwajów oraz na przystankach MPK.



< Kontakt przez Facebook: Strona: „stop.zasmiecaniu.lodzi”
https://www.facebook.com/stop.zasmiecaniu.lodzi/
Zapraszam do nowej, specjalnie założonej grupy. „Czyste miasta”
https://www.facebook.com/groups/378111605873927

Uzasadnienie: Miasto jest całe oblepione ulotkami i pozostałościami po nich. Czas wreszcie się z tym uporać.

Apel do władz Łodzi: Wystarczy że 1% mieszkańców Łodzi ściągnie 1 ulotkę dziennie by firmom nie opłacało się reklamować w ten sposób. Zachęćmy więc ludzi do ich zrywania i wyrzucania tych śmieci do kosza czyli tam gdzie ich miejsce.



EDIT:




Karta analizy merytorycznej wniosku: http://uml.lodz.pl/get.php?id=24035

Zmiany we wniosku:

Koszty:
1. Opracowanie i druk plakatów 20,000 zł
2. Zaopatrzenie pracowników w potrzebny obiór i narzędzia (szpachelki, detergenty, farby itp.) 30,000 zł
3. 40.000 słupów oświetleniowych i energetycznych (dane ZDIT), szacunkowe 10% do oczyszczenia 4000 x 5zł (jednokrotne oczyszczenie słupa) ŁĄCZNIE: 70,000 zł



Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

onn
30/04/2015 12:46
4 fajne projekty :-)
Projekty do Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego
103973 Unikalnych wizyt

Powered by v6.01.6 © 2003-2005 | Original DAJ Glass Theme by: Dustin Baccetti : Ported for PHP-Fusion by: